Škola Nanečisto
- Cíleně připravujeme děti na úspěšný vstup do ZŠ
- Nabízíme zajímavé aktivity pro jejich rozvoj
- Učíme je samostatnosti, cílevědomosti a účinné práci s chybou, jako podnětem k hlubšímu pochopení
- Užíváme si badatelských a prožitkových činností
Uvědomujeme si, že vstup do základní školy znamená pro dítě a pro celou rodinu velkou životní změnu. Proto je příprava na školu pro nás velmi důležitá. S dětmi cíleně pracujeme dle jejich individuálních potřeb, tak aby byl vstup do základní školy pro dítě příjemný a mohlo dál pokračovat v cestě vzdělávání a objevování…
Škola nanečisto přináší:
MATEMATICKÁ GRAMOTNOST
- Schopnost zažít úspěch z vyřešené úlohy
- Důvěra ve vlastní schopnosti
- Schopnost získávat a třídit zkušenosti pomocí vlastní, manipulativní, experimentální a badatelské činnosti
- Schopnost účinně pracovat s chybou, jako podnětem k hlubšímu pochopení
- Schopnost individuálně v diskuzi analyzovat procesy, pojmy, vztahy
Činnosti: grafické listy, konstruktivní stavebnice, interaktivní tabule, magic box, Logico primo, společenské hry…
ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST
- Vztah dětí k četbě a k čtenému textu
- Vztah ke knihám a k encyklopediím
- Práce s textem a obrázky
Činnosti: návštěva knihovny, půjčování knih v knihovně, četba knih v MŠ i ve spolupráci s rodiči, projekt „Neobyčejné příběhy pejska Broka“
PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST
- Popis přírodních jevů a procesů
- Získávání zkušeností z přírodovědných experimentů – experimentování a pokusy
Činnosti: pokusy, pozorování, experimenty, pracovní listy, výlety, pozorování přírody a zvířat, návštěva muzeí
SOCIÁLNÍ GRAMOTNOST
- Využití pravidel slušného chování – etiketa
- Využívat sebepoznání, komunikační dovednosti, dovednosti ve spolupráci, řešení vztahových problémů
Činnosti: scénky, námětové hry (na domácnost, na návštěvu, na lékaře…)
JAZYKOVÁ GRAMOTNOST
- Seznamování s cizím jazykem
- Nebát se používat cizí výrazy
Činnosti: pracovní listy, scénky s maňásky, CD s písněmi a textem
INFORMAČNÍ GRAMOTNOST
- Využívání vhodných pracovních postupů při efektivním řešení problémů
- Spolupráce v procesu získávání a zpracování informací s ostatními
- Vhodně informovat o výsledcích práce ostatní
Činnosti: práce na PC, interaktivní tabuli, magic boxu