Vzdělávací program v Školka doma třídě

  • Třídní vzdělávací program a doplňkové činnosti k jednotlivým integrovaným blokům

    Třídní vzdělávací program na oranžové třídě

    II. integrovaný blok:

    „ S Podzimníčkem čarujeme, jakou barvou malujeme?“

              Již název tohoto tématu přinese činnosti související s podzimem, přírodou, pohybem, zdravím v tomto období. V popředí budou výlety do přírody s pozorováním všech znaků podzimu – opadávání listnatých stromů, barvy v přírodě, tvary listů, zvířata, jejich pojmenování a užitek, ukládání k zimnímu spánku, sklizeň všeho, co příroda přinesla, pozorování lidí a strojů, které nám pomáhají, starší děti i poznávání vynálezů techniky. Budeme pracovat s přírodninami, i cvičit jazýčky, rytmizovat říkadla, přichystáme podzimní slavnosti i s jablečným čajem a ovocnými dobrotami.

    Oblečení, obuv, vitamíny, nemoc, hry se slovy, části těla a jaké oblečení v období podzimu potřebujeme, bude předmětem našich činností a her.

    Důležitou součástí bude i pokračování v adaptačním procesu. Společně s dětmi si vyzdobíme naší oranžovou třídu.

     

    Jaké jsou naše cíle a záměry tohoto integrovaného bloku?

    • pobytem na zahradě školy a v přírodě chceme podpořit tělesný rozvoj a zdraví dětí
    • zaměříme se na komunikaci s vrstevníky i dospělými v rámci doznívání adaptačního   
    • procesu
    • maximálně podpoříme rozvoj tvořivosti a poznání při práci s přírodninami
    • povedeme děti k elementárnímu chápání proměn v přírodě
    • povedeme děti ke společné účasti a spolupodílení se na společných činnostech
    • podpoříme rozvoj vlastních zájmů dětí na základě jejich potřeb
    • postupně povedeme děti k poznání, že tak, jak se svobodně rozhodnu, ponesu za své
    • rozhodnutí odpovědnost

     

    Co využijeme k naplnění našich cílů, záměrů?

    • pohybové činnosti
    • jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti
    • řečové hry
    • námětové hry a činnosti
    • pohádky, písničky a básničky
    • pozorování blízkého okolí a přírody
    • výlety do přírody
    • pracovní činnosti s přírodninami
    • dramatizaci pohádky

     

    Doplňkový program k II. Integrovanému bloku

    • výstava drobného zvířectva ve městě
    • výlety do přírody do okolí Soběslavi
    • podzimní slavnosti v MŠ během dvou týdnů na třídách
    • návštěva knihovny
    • maňáskové divadlo Šternberk – pásmo pohádek

     

    DOPLŇKOVÝ PROGRAM OSTATNÍCH INTEGROVANÝCH BLOKŮ:

    Integrovaný blok č.III. – MODRÝ ZVONEK KRÁSNĚ ZVONÍ, PŘIJDE MRAZÍK JAKO VLONI?

    • Mikulášská nadílka
    • zdobení vánočního stromu pro zvířátka
    • Vánoční cinkání s rodiči v Národě
    • divadlo ,,Kolem“ - pohádka
    • karneval v MŠ
    • pohádkový týden v MŠ
    • týden čtení na třídách
    • představení Živá zvířátka ze ZOO Borovany

     

     Integrovaný blok č.IV. – ZELENÁ NÁS POTĚŠÍ, SLUNCE VODU VYSUŠÍ

    • návštěvy různých institucí a výroben ve městě (knihovna, pekárna, hasiči, železniční stanice, rámování a zasklívání, Rolnička, chráněná dílna apod.)
    • dětské divadlo ,,Zvoneček“ - pohádka
    • oslava čarodejnic
    • výlety do přírody k p. Kubešovi a na domácí zvířata
    • společné odpoledne s rodinou ,,Velikonoce v MŠ“
    • oslava Svátku matek s rodiči v MŠ
    • ,probouzíme zahrádku“ – s dětmi
    • Den vody
    • Interaktivní pořad Lukáše Svobody - ,,První pomoc“

     

    Integrovaný blok č.V. - ČERVENÁ SVÍTÍ – STÁT! POJĎME SI NA LOUKU HRÁT!

    • oslava Dne dětí
    • Výlet autobusem
    • Záchranný systém - návštěva policie, hasičů, záchranky
    • návštěva výstavy MŠ Nerudova
    • pohádková odpoledne s dětmi a rodiči
    • návštěva muzea

    ______________________________________________________________________________

    I. INTEGROVANÝ BLOK

    „OBJEVUJEME BAREVNÝ SVĚT DUHY“

    Začátek nového školního roku u nás na oranžové přišel s novými kamarády z modré třídy, ale i s novými kamarády z rodinného prostředí. Zpočátku se budeme všichni poznávat, naučíme se oslovovat křestním jménem, pojmenujeme a najdeme svoji značku v šatně, na wc (ručník, hřebínek), kapsář a pro pocit jistoty a bezpečí značku na své židličce . Budeme se učit, jak správně umýt ruce, používat svůj ručník a hřeben. Důležitou změnou bude postupné přizpůsobení našemu režimu na oranžové, vytvoření společných jednoduchých pravidel, abychom se bezpečně pohybovali a tak chránili svoje zdraví a postupně se budeme učit kam patří hry a hračky. A protože máme zde i kamarády z modré, využijeme  jejich zdatnosti ve prospěch pomoci našim malinko mladším a nebo novým kamarádům. Dáme jim tak prostor pro větší samostatnost a napomůžeme vytvoření zdravých kamarádských vztahů. Jsme si všichni rovni, máme stejná práva, ale stejně musíme dodržovat i společně nastavená pravidla.
     Kdy si budeme nosit hračku z domova se postupně dozvíte od dětí, po dobu adaptace nám zatím hrací kamarádi pomáhají nejlepší jsou plyšáci, které si uklízíme do svého kapsáře.
     Mamky a taťkové, nesrovnávejte Vaše dítě s kamarádem, ale sledujte, zda jde jeho vývoj dopředu.

    Jaké jsou naše cíle a záměry tohoto integrovaného bloku?
    • budeme se učit se dobře orientovat v nových prostorách
    • budeme se učit  respektovat režimové uspořádání
    • budeme dbát na vytvoření dobrých hygienických návyků
    • podpoříme vzájemnou komunikaci
    • provedeme diagnostiku správné výslovnosti
    • postupně si vytvoříme pravidla společného soužití a budeme se učit je dodržovat
    • budeme pozorovat postupné změny v přírodě
    • seznámíme se se vším co máme na naší zahradě a co je důležité pro bezpečný pohyb
    • povedeme děti k projevování svých potřeb
    • povedeme děti k vyjadřování svých pocitů
    • podpoříme navazování nových kamarádských vztahů

    Co využijeme k naplnění našich cílů, záměrů?
    •  pohybové činnosti
    • jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti
    • řečové hry
    • námětové hry a činnosti
    • pohádky, písničky a básničky
    • pozorování blízkého okolí a přírody
    • výlety do přírody

    Doplňkový program k I. Integrovanému bloku

    • společné odpoledne s rodiči ,,Návštěvní odpoledne – já a naše školka“
    • společná zahajovací schůzka s následnými třídními schůzkami a ochutnávkou z našeho jídelníčku
    • pěší výlet do okolí k p.Kubešovi
    • společná zahradní slavnost s rodiči u příležitosti zahájení nového školního roku
    • divadlo ,,Na cestě“- pohádka O Sněhurce

    Doplňkové činnosti se uskuteční podle současné situace, vládních nařízení a pokynů z MŠMT. Děkujeme za pochopení.

     

    Jaké konkrétní činnosti budeme s dětmi dělat, naleznete na našich nástěnkách každý den.